Friday, September 18, 2009

KeranaMu...



Alhamdulillah...
Aku berpeluang lagi Ya Allah..
menghirup udara segar dan nyaman
hari ini,ketika ini dan saat ini..

Di satu sudut,ku termenung..
Aku berfikir sejenak.
Aku merasakan Kau rencanakan sesuatu utkku..Ya Allah..
Mungkin perit,tapi Ya Allah KeranaMu..
Aku sanggup..
Aku terima..
Aku Redha..Ya Allah..
keranaMu,aku mahu kuat dan Kekuatan itu perlu demi perjuangan islam..
Perjuangan itu juga memerlukan pengorbanan..
Justeru,aku perlu kuat..


Kutahu..aku sedang ditarbiyah..
Dan apa yang aku lalui kini..juga merupakan salah satu tarbiyah
Mendidik aku menjadi kuat,lebih meredhai apa yang Kau tentukan.
Dan di sebalik semua ini..
Aku tahu..setiap di antara hambaMu akan diuji,
Dan sesungguhnya ujian hadir dalam pelbagai bentuk..
kehilangan,kekurangan juga kegembiraan..
dan kadang2 tanpa disedari,aku sebenarnya diujiMu..

KeranaMu Ya Allah..
Aku berusaha...
Dan aku terus lagi berusaha..
Berusaha mencari RedhaMu dalam setiap langkahku..
Kuharap RedhaMu juga hadir dlm setiap keputusan yg kuputuskan..
Meskipun keputusan itu perit,pedih..
Aku harapkan Akalku mendahului hatiku dalam segala hal..
kerana kutahu hati itu mudah berbolak balik..
Dan kuharap akalku menerima segala keputusan berdasarkan petunjukMu
kerana kutahu ISLAM bukan agama yang semutlak2nya berdasarkan akal fikiran manusia..
Sesungguhnya Kamu mengetahui apa yang ku tidak ketahui Ya Allah..
Kerana Dunia ini,bumi ini adalah milikMu
Aku terima,Aku Redha..
Bukan mahu menunjukkan bahawa diriku kuat,tegal dalam segala mehnah,ujian
tapi usahaku tidak lain tidak bukan
adalah.."KERANAMU..."




No comments: