Thursday, May 26, 2011

Coretan hidupku..

Assalamualaikum semua..

Da lama diriku tak mengupdate blog, saje2 tadi singgah di blog2 rakan, terimbau kembali zaman muda2 dulu(sekrg da tua sikit,huhu)..Rajin mereka mengupdate blog..

Rindu saat mula2 mengenal aktiviti berblogging..tak putus2 update blog. seronok dirasai bila ada lakaran atau coretan tentang diri jua kehidupan tertulis di laman blog sendiri, bila dibaca kembali apa yang tercoret, pasti senyuman terukir di bibir tanda merindui saat itu..


Dulu..
Aku sangat aktif berblog ...waktu bila??? masa tu sebelum kahwin, dan selalu takde masalah dengan internet, boleh update masa kat Uni dan tempat keje..

Kini..
Aku sudah pun bersuami..mungkin transisi sebelum kahwin dan selepas kahwin itu menyebabkan banyak benda praktikal yang aku pelajari utk menjadi seorang isteri..bukan senang nak jadi isteri solehah, tapi tak muustahil kan?? Ayuh isteri2 sekalian, berusahalah utk merebut syurga Allah dengan menjadi isteri yang solehah..



Dan terkini..
Aku sudah hamil, Aku terlalu mensyukuri nikmatMu ya Rabbi..walau diriku bukan bunting pelamin, tetapi rezeki Allah tu ada di mana2, Dia lebih tahu dan Maha Memberi Rezeki buat setiap hambaNya..

Dan Ketika Ini..
Aku sedang hamil 34 minggu, plus minus 2-6 minggu je lagi utk aku bergelar ibu, dan suamiku bergelar bapa, InsyaAllah..,bercerita pasal perasaan, memang kami sgt2 teruja menanti cahaya mata pertama, tapi berdebar pun ada..huhu..Hanya kepadaNya aku berserah, mohon segalanya dipermudahkan..AMIN.. kwn2 dan sahbt2 semua turut doa2kan kami ye..=)

Azan Asar dah pun berkumandang tadi, setakat ni dulu coretan hidupku buat masa ni, InsyaAllah ada masa, ada ruang, akan kukembali bagi menyambung coretan ini..
Wassalam..=)


1 comment:

syaz@rozelt said...

As Salam imah..dah 34 minggu ke??cepatnya..imah jangan lupa jaga diri n baby k..then nanti upload gambar bay taw..x sabar nak tengok gambar baby..hehe