Friday, August 7, 2009

Ingat arwah ayah..



Rindu kat Arwah ayah..
terutamanya tatkala kumelihat cerita hindi,
arwah ayahku dahulunya sangat suka cerita hindi,terutamanya cerita lama,
ingat lagi kata2nya dahulu"Ayah suka Mat Rafi".Arwah ayahku memang meminati lagu2 hindi lama yang dinyanyikan oleh Mat Rafi.

Kesukaan arwah ayahku lama2 diwarisi aku sendiri walaupun secara perlahan2.Aku turut meminati cerita Hindi,cuma cerita Hindi zaman sekarang sangat berbeza dengan dahulu dari segi lagu, juga kesopanan dan cara pemakaian.Kini,cerita Hindi kebanyakannya penuh dengan aksi2 yang tidak sesuai dengan adat ketimuran negara kita.

Aku tersenyum sendiri bila melihat video di bawah ini yang dipetik dalam cerita ANDAZ.Senyumku meleret bila teringat lagu ini jugalah yang menjadi salah satu lagu kesukaan arwah ayah kerana penyanyi lelaki dewasanya adalah Mat Rafi. Sesungguhnya,aku sentiasa merinduimu,arwah ayahku.Sebagai hadiah,aku selalu panjatkan doa semoga dirimu sentiasa dalam ketenangan serta dicucuri Rahmat Ya Rabb..AMIN..



No comments: